Hvis du planlægger at sælge din kunst online med din egen unikke hjemmeside, mit råd er enkle: være anderledes! Der er hundredvis af kunstner websites online i dag, der er alt at gøre de samme fejl.

Det første problem jeg vil gerne bemærke, er brugen af lange multimediepræsentationer, at kunstnere er at indarbejde i deres hjemmesider. Jeg tror ikke der er noget mere frustrerende og derefter ankommer på en hjemmeside og venter på denne enorme multimediepræsentation at hente og spille. Kunstneren kan synes det er cool eller tilføjer noget til deres arbejde, men i alle virkelighed, det kun frustrerer utålmodig surfere. Ikke alle Internet-brugere har superhurtig kabel- eller DSL-forbindelser. Mange stadig bruger dial-up modem og hvis de skal vente på noget at hente, de simpelthen vil forlade og besøge din konkurrence.

Der er også steder at insisterer på at sætte uafhængige bannerreklamer eller andre ikke-relaterede reklamer på deres hjemmesider. Bare anden dag jeg gjorde en søgning efter original akvarel kunst. Den første hjemmeside jeg ankom havde et stort banner øverst på webstedet reklame et dating site. Jeg er ikke sikker på, hvordan dating er relateret til akvareller? Dette er simpelthen en distraktion og du er straks at sende besøgende fra dit websted. Hvis du vil annoncere på dit websted, Sørg for det er relateret til dit websted tema og er nyttigt for dine besøgende. Gør det ikke den allerførste ting, de ser, når de ankommer til din startside.

Du skal fange dine besøgendes opmærksomhed lige bortrejst. Dette betyder, at dine vigtigste oplysninger nær toppen af din hjemmeside i med tapetet. Dit mål er at trække dine besøgende på dit websted straks med en overbevisende overskrift, så de forbliver længe nok til at tjekke ud, hvad du har at tilbyde. Når du tegner dem med en god overskrift, skal du derefter direkte dem til at tage en handling. Det kunne være at abonnere på nyhedsbrevet, eller til at tjekke din seneste produkt(er).

Holde din webstedsnavigation konsekvent i hele hele dit websted. Det betyder, at have den samme navigationshyperlinks i samme rækkefølge på hver side af dit websted. Dit mål er at gøre det så nemt som muligt for dine besøgende til at komme fra ét sted til næste, ikke at forveksle dem.

Kontroller, at dine besøgende nemt kan kontakte dig. Lægge et link til en kontakt side på hver side af dit websted.

Hvis du har testimonials, bruge dem. Testimonials er awesome salgsværktøjer. Folk elsker at høre gode anmeldelser om et produkt eller produkter de skal købe. Det virkelig øge salget. Hvis du nogensinde har modtaget udtalelser fra kunder, fremhæve et par af dem på din startside i klart udsyn. Hvis du ikke har udtalelser endnu, kontakt personer, der har købt fra dig i fortiden og spørge, hvis de kunne give feedback på det produkt de købt til optagelse på din hjemmeside. Sørg for at de kender, hvordan du planlægger at bruge deres vidnesbyrd, og Spørg, hvis du kan websted deres navn med vidnesbyrd.

Starte en opt-in nyhedsbrev. Hvis du ikke allerede har en metode til indsamling af dine besøgende e-mail-adresser, så du kan være at tabe salg. Mange mennesker, der først kommer til dit websted vil normalt forlade uden at foretage et køb. Det er derfor vigtigt at samle så mange emailadresser som muligt, så du kan følge op med dine besøgende. Du kunne udsende en meddelelse til din liste over abonnenter, når du har et nyt stykke til salg. Hvis du regelmæssigt deltage i kunst eller håndværk viser, kan du sende en e-mail og lade dine abonnenter vide hvornår og hvor. Du kan også sende undersøgelser eller spørgeskemaer til din liste til at få en bedre idé om typen produkter, de er interesseret i at købe.

Sørg for, at du har en række forskellige betalingsmuligheder til dine kunder, især betaling med kreditkort. Undersøgelser har vist, at websteder, der accepterer betaling med kreditkort, har betydeligt mere salg. Bruge en service som PayPal acceptere kreditkort fra dit websted. Det er gratis og nem at setup.

Kontroller, at du har detaljerede køb og forsendelse instruktioner på plads.

Har en god tilbagebetalingspolitik. Når din kunde modtager din vare, kan det ikke være præcis hvad de forventede. Ved at have en god tilbagebetalingspolitik upfront, vil du få dine kunder tillid og de bliver mere komfortable, foretager et køb, især hvis de afskeden med en masse penge.

Omfatte en “Privacy Policy”. Internet-brugere er en paranoid flok. Folk er stadig noget tilbageholdende med at skille sig af med personlige oplysninger, så det er dit job at få dem til at føle dig godt tilpas når de bruger dit websted. I en nøddeskal, en privacy policy klart hvad du gør med brugernes personlige oplysninger. Hvilken slags oplysninger indsamler du fra dine besøgende? Hvad gør du med disse oplysninger? Du dele det med nogen? Hvis du ikke er sikker på, hvordan du opretter en privacy policy, besøg følgende websted for at få adgang til en nem at bruge personlige oplysninger politik Generator: http://www.the-dma.org/privacy/creating.shtml

Omfatte et “Terms of Use”. I dette afsnit beskrives de vilkår og betingelser for brug af din hjemmeside. For eksempel, vil du sandsynligvis at begrænse besøgende kopiere eller gengive billeder på din hjemmeside. Du vil sætte det i sektionen Terms of Use.

Når du tilføjer billeder af dine produkter, altid bruge miniaturer, der kan klikkes på for at få vist et større billede, således at dine sider download hurtigt. Hvis større billede er en stor fil, lade den besøgende ved, at de kan have til at vente på billedet for at indlæse.

Undgå at sætte trafik tællere på dit websted. Tællere gøre dit websted vises amatøragtigt. Hvis dit websted er forholdsvis ny, og din trafik endnu ikke er fastlagt, du sender dette til alle, der kommer til dit websted. Hvis du har brug at spore din hjemmeside statistik, check med din hosting-selskab. Du kan allerede have en god hjemmeside statistik program omfattede.

Vælg en grundlæggende farveskema og kun én eller to forskellige skrifttyper. Hvis du gå overbord på farve og bruge alt for mange forskellige skrifttyper, vil dit websted se ud af balance og amatøragtigt. Din hjemmeside har ikke at være et kunstværk. Du forsøger at sælge din kunst, ikke din hjemmeside.

Brug en lys baggrund, helst hvid, med mørk tekst, helst sort. Brug ikke billeder eller teksturer for din baggrund. Dette gør det vanskeligt for dine besøgende til at læse teksten på dit websted.

Undgå at føje musik til dit websted. Du tror måske, det lyder rart at medtage dine yndlingssange, når din side indlæses, men ikke alle vil være enige. Hvis de finder musik irriterende, vil de forlade.

Ikke gøre dine besøgende er nødt til at rulle vandret for at se oplysninger på din hjemmeside. Web-surfere er dovne. De fleste hader at selv rulle op og ned og slet ikke venstre og højre.

Undgå animerede grafik og rulning eller blinkende tekst. Dette har kun distraherer dine besøgende.

Sat priser på alle dine produkter. Hvis folk er nødt til at kontakte dig for at finde ud af prisen på noget, vil de mere ofte end ikke forlade og lede andetsteds.

Kontroller, at dit websted fungerer i alle de store browsere. Den mest populære browser i dag er Internet Explorer, men der er en god mængde af surfere, der bruger Netscape, Opera og Firefox. De har et fantastisk værktøj, der gør det muligt at se, hvordan dit websted ser ud i forskellige browsere.

Endelig, gøre dit websted personlig. Tale til dine besøgende. Lad dem vide hvem du er og hvad din kunst eller håndværk handler om. Uddanne og oplyse. Omfatte en artikel med trinvis vejledning eller demonstration på hvordan dit arbejde er lavet. Hvis mennesker har mere af en forbindelse med dig og din kunst, vil de være mere bekvemt at købe fra dig.

Jeg håber disse hjemmeside tips har hjulpet. Jeg ønsker dig held og lykke i alt, hvad du gør. Gud velsigne!